De werkzaamheden aan de Laro hebben een hele tijd stil gelegen. Dat wil zeggen, de grote werkzaamheden. In de tussentijd heb ik nog wel wat kleine dingetjes gedaan, tot gisteren.
Een van de kleine dingetjes die ik een tijdje geleden heb gedaan was het opzetten van de colonne stokken aan de zijkant van mijn bumper.

Gisteren ben ik weer een paar uurtjes aan het sleutelen geweest. Ik heb de luchtfilter in petroleum schoon gemaakt en de olie in de luchtfilter ververst. Ik wil in de nabije toekomst de buitenkant nog grondig gaan aanpakken en gaan schilderen, want hier en daar vertoont de buitenkant wat roestplekken of kale plekken. De bedoeling is dan om de buitenkant weer mooi strak te maken en zwart te spuiten.
Tevens heb ik ook de filter van de carterventilatie schoon gemaakt met petroleum. In dit filter was motorolie aanwezig. Ik zal toch ook mijn kleppen na moeten kijken en evt. beter afstellen. Dus dat wordt een nieuwe kleppendekselpakking bestellen bij Landro.nl.
Verder heb ik ook een reparatie gedaan aan de kabel van de lucht inlaatklep. Deze werkt nu weer naar behoren en hij remt ook gelijk beter.
De dieselfilter heb ik ook vervangen. Bij het losdraaien verlies je wel wat diesel. Na alles in elkaar gezet te hebben de boel ontluchten. Dit ging niet geheel naar wens. De motor wilde niet starten. Na enige tijd de leidingen en de filter ontlucht en flink met de brandstofopvoerpomp in de weer geweest, kreeg ik de Laro toch weer aan de praat. Even dacht ik nog dat ik de accu’s leeg gestart zou hebben, maar na het aanslaan waren die problemen ook opgelost.
Nu nog de oliefilter vervangen. Eens kijken of ik er zo bij kan of dat ik de Laro op steunen zal zetten om er onder bij te kunnen. Het mooiste is als hij op een brug kan of boven een smeerput. Op zulke momenten zou je willen dat je de beschikking had over dergelijke faciliteiten. Een kennis van mij heeft in zijn loods een brug. Ik zal hem eens vragen of ik niet daarvan een keer gebruik kan maken om mijn olie te verversen.