DSC03591Gisteren had ik eindelijk de tijd om het olie vraagstuk aan te pakken en te gaan verversen. Afspraak met een kennis gemaakt om de Laro op de brug te zetten.
Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik echt goed onder de Laro kon kijken. Alle balken en het chassis zagen er zeer goed uit. Wel zag ik dat de olie sporen er geruime tijd zaten, dus eerst een en ander schoon gemaakt, voordat ik naar verversen over ging.
Motorolie was zo zwart als pek en dat was ook nodig aan vervanging toe. Ook de oliefilter. Nieuwe rubberen ring en het geheel weer in elkaar geschroeft. Hierna de voorste cardan. Hier zat veel te weinig in dus dat was echt noodzaak. De achterste cardan was op niveau, maar die heb ik ook voorzien van nieuwe olie. De versnellingsbak was hierna aan de beurt. Ik hield hierna nog slechts een klein restje olie over wat te weinig was voor de fuseekogels en de reductiebak. Dus die moeten eerdaags nog aan bod komen.
Hierna nog even de vetspuit op de beide aandrijfassen gezet totdat het vet op was. Dus dat krijgt ook nog een vervolg.
Aangezien de Laro van onderen toch heel vuil is met een hoop aangekoekte zand-olie resten, wil ik vandaag de hoge drukreiniger er op gaan zetten. Dus dat wordt de volgende klus.