DSC03438Vrijdag is het er niet meer van gekomen om nog wat aan mijn Laro te doen. Gister ochtend ben ik eerst nog even diverse verfwinkels afgegaan om “matte” legergroene verf RAL 6014 (GeelOlijf), wat bij de NATO legers de standaard kleur is, te gaan halen. Echter de stof die de verf mat maakt, mag niet meer in de verf toegepast worden (volgens een van de verkopers), dus zou ik uitkomen op een zijde-glans verf. Na wat prijs vergelijk ben ik uiteindelijk bij de Gamma geslaagd om daar een liter Flexa te laten mengen tot RAL 6014.
Hierna ben ik naar de loods gereden, waar ik de motorkap en het takkenrek heb verwijderd om vervolgens de spatschermen en de voorkant te kunnen schilderen. De motorkap verwijderen ging redelijk makkelijk. Doordat de motorkap verwijderd was had ik een redelijk goed zicht op de motor. Dat wordt voor de toekomst om dat allemaal na te kijken en alles schoon te maken (enof te vervangen cq. verversen). Maar eerst maar even het uiterlijk bijwerken.

DSC03439Ik moet zeggen, dat het opbrengen van de verf met de roller toch een goed resultaat brengt. Alleen vind ik de verf toch nog iets te veel glans hebben. Ik heb me echter laten vertellen dat deze verf toch wel wat doffer wordt in de toekomst. Dat hopen we dan maar.
Nadat ik de spatschermen en de voorkant voorzien had van verf ben ik met het takkenrek en de motorkap bezig gegaan. Aangezien het na enige tijd het weer er wat dreigend begon uit te zien heb ik maar besloten om het takkenrek te gaan monteren. De verf was, mede door de wind die er stond, al aardig aan het drogen en pikte niet meer. Dus het takkenrek erop en die ook gelijk in de verf gezet. Hierna weer de knipperlichten en de oorlogsverlichting gemonteerd, waarna het weer tijd was om de spullen op te ruimen.

Ik ben weer een aardig eind opgeschoten denk ik zo. Het volgende wat ik zal gaan doen is de motorkap en het voorraam. En zo zal ik naar achteren toe gaan werken. Een heel karwei maar ik heb er zin in.

DSC03443